سریع برو سر مطلبی که میخوای

ترید در فارکس بر اساس اخبار (فاندامنتال)

یکی از مزایای بزرگ معاملات ارزها این است که ترید در فارکس 24 ساعت شبانه روز و پنج روز هفته (از یکشنبه، تا جمعه، 4)
باز است.
از آنجایی که بازارها به دلیل اخبار حرکت می‌کنند، داده‌های اقتصادی اغلب مهم ترین کاتالیزور برای تحرکات کوتاه مدت است. این امر به ویژه در بازار ارز صادق است، که نه تنها به اعداد اقتصادی ایالات متحده، بلکه به اخبار از سراسر جهان نیز واکنش می‌دهد. کدام ارزها باید تمرکز شما باشند؟ با حداقل هشت ارز اصلی در دسترس برای معامله در اکثر کارگزاران ارز،
همیشه یک بخش از داده‌های اقتصادی برای انتشار در نظر گرفته شده است که معامله گران فارکس می‌توانند از آنها برای انجام معاملات آگاهانه استفاده کنند.
در واقع، هفت یا بیشتر داده تقریباً در هر روز هفته (به جز روزهای تعطیل) از هشت کشور مهم منتشر می‌شود.
بنابراین برای کسانی که ترید اخبار را انتخاب می‌کنند، فرصت‌های زیادی وجود دارد.

هشت ارز اصلی برای اکثر معامله گران آشنا هستند:

1. دلار آمریکا (USD)
2. یورو (یورو)
3. پوند انگلیس (GBP)
4. ین ژاپن (JPY)
5. فرانک سوئیس (CHF)
6. دلار کانادا (CAD)
7. دلار استرالیا (AUD)
8. دلار نیوزلند (NZD)

بسیاری از جفت ارزهای نقدی مشتق شده از هشت ارز اصلی وجود دارد:

1. EUR/USD
2. USD/JPY
3. AUD/USD
4. GBP/JPY
5. EUR/CHF
6. CHF/JPY
ارزهایی که به راحتی قابل معامله هستند در سراسر جهان هستند. این بدان معناست که شما می‌توانید ارزها و نسخه‌های اقتصادی را که به آن‌ها توجه ویژه‌ای دارید انتخاب کنید. اما، به عنوان یک قاعده کلی، از آنجایی که دلار آمریکا در «سوی دیگر» 90 درصد معاملات ارزی قرار دارد، انتشارات اقتصادی ایالات متحده بیشترین تأثیر را بر بازارهای فارکس دارند. اخبار معاملاتی سخت تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. نه تنها رقم اجماع گزارش شده مهم است، بلکه اعداد زمزمه‌ها (پیش بینی‌های غیر رسمی‌و منتشر نشده) و هرگونه تجدید نظر در گزارش‌های قبلی نیز مهم هستند. همچنین، برخی از نسخه‌ها مهم تر از سایرین هستند. این را می‌توان از نظر اهمیت کشوری که داده‌ها را منتشر می‌کند و اهمیت انتشار در رابطه با سایر داده‌های منتشر شده اندازه گیری کرد.

انتشارات کلیدی چیست؟

هنگام معامله اخبار، ابتدا باید بدانید که در آن هفته کدام نسخه مورد انتظار است.
دوم، دانستن اینکه کدام داده مهم است نیز کلیدی است.
به طور کلی، مهمترین اطلاعات مربوط به تغییرات نرخ بهره، تورم و رشد اقتصادی مانند خرده فروشی، تولید و تولید صنعتی است: 1. تصمیمات نرخ بهره (Interest rate decisions)
2. خرده فروشی (Retail sales)
3. تورم (Inflation)
4. بیکاری (Unemployment)
5. تولید صنعتی (Industrial production)
6. بررسی احساسات تجاری (Business sentiment surveys)
7. نظرسنجی اعتماد مصرف کننده (Consumer confidence surveys)
8. تراز تجاری (Trade balance)
9. بررسی‌های بخش تولید (Manufacturing sector surveys)
بسته به وضعیت فعلی اقتصاد، اهمیت نسبی این نسخه‌ها ممکن است تغییر کند.
به عنوان مثال، بیکاری ممکن است در این ماه مهمتر از تصمیمات تجاری یا نرخ بهره باشد.
بنابراین، مهم است که آنچه را که بازار در حال حاضر روی آن متمرکز است حفظ کنید.

اخبار چه مدت بر بازار اثر می‌گذارد؟

طبق مطالعه مارتین دی ایوانز و ریچارد کی لیونز که در مجله بین المللی Money and Finance (2004) منتشر شد، بازار همچنان می‌تواند ساعت‌ها، اگر نه چند روز، پس از انتشار اعداد، در حال جذب یا واکنش به انتشار اخبار باشد. این مطالعه نشان داد که تأثیر بر بازده عموماً در روز اول یا دوم رخ می‌دهد، اما به نظر می‌رسد تأثیر آن تا روز چهارم باقی می‌ماند.
از طرفی تاثیر بر جریان سفارشات خرید و فروش همچنان در روز سوم بسیار محسوس بوده و در روز چهارم قابل مشاهده است.

چگونه اخبار واقعی را معامله کنیم؟

متداول ترین راه برای معامله اخبار این است که به دنبال یک دوره تثبیت یا عدم قطعیت قبل از یک عدد بزرگ باشید و در پشت خبر معامله کنید. این را می‌توان هم به صورت کوتاه مدت (داخل روز) و هم طی چند روز انجام داد. بیایید به نمودار در شکل 1 به عنوان مثال نگاه کنیم. پس از یک عدد ضعیف در ماه سپتامبر،
یورو جلوتر از عدد اکتبر که قرار بود در ماه نوامبر برای عموم منتشر شود، نفس خود را حبس کرده بود.
در 17 ساعت قبل از انتشار، EUR/USD در محدوده معاملاتی محدود 30 پیپ قرار داشت.
(پیپ کوچکترین اندازه تغییر در یک جفت ارز در بازار فارکس است، و از آنجایی که اکثر جفت ارزهای اصلی تا چهار رقم اعشار قیمت دارند، کوچکترین تغییر مربوط به آخرین نقطه اعشار است.)
برای معامله گران اخبار، این امر باعث می‌شود. فرصتی عالی برای انجام یک معامله breakout فراهم کرد، به خصوص که احتمال حرکت شدید در این زمان بسیار بالا بود.
ترید در فارکس

.

چارت بالا با دو خط افقی که یک تریدینگ رنج را تشکیل می‌دهد
تصمیم گیری و عدم قطعیت منتهی به اعداد حقوق و دستمزد غیرکشاورزی اکتبر را نشان می‌دهد که در اوایل نوامبر منتشر شد.

به افزایش نوسانات که پس از انتشار اعداد رخ داد توجه کنید.

قبلاً اشاره کردیم که اخبار معاملاتی سخت‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید.
چرا؟ دلیل اصلی نوسان است.
شما می‌توانید حرکت درستی انجام دهید، اما ممکن است بازار به سادگی شتاب لازم برای حفظ این حرکت را نداشته باشد.
بیایید به چارت در شکل 2 به عنوان مثال نگاه کنیم. این نمودار فعالیت را پس از انتشار مشابه آنچه در شکل 1 نشان داده شده است (اما در بازه زمانی متفاوت) نشان می‌دهد تا نشان دهد انتشار اخبار تجاری چقدر می‌تواند دشوار باشد. در 4 نوامبر 2005، بازار انتظار داشت 120000 شغل افزایش یابد، اما در عوض اقتصاد ایالات متحده تنها 56000 شغل ایجاد کرد.
این ناامیدی منجر به ریزش تقریباً 60 پیپ دلار در برابر یورو در 25 دقیقه اول پس از انتشار شد.
با این حال، حرکت صعودی دلار به قدری قوی بود که سودها به سرعت معکوس شدند و یک ساعت بعد، یورو/دلار آمریکا پایین ترین سطح قبلی خود را شکست و در واقع به پایین ترین سطح 1.5 ساله خود در برابر دلار رسید. فرصت‌ها برای معامله‌گران breakout بسیار زیاد بود، اما حرکت صعودی دلار به‌قدری قوی بود که چنین تعداد بدی از حقوق و دستمزد نتوانستند ضربه‌ای پایدار در افزایش نرخ ارز ایجاد کنند. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که در پشت یک عدد خوب، یک حرکت قوی باید پسوند قوی نیز داشته باشد.
ترید در فارکس

.

چارت بالا نشان می‌دهد که، در حالی که بدتر از حد انتظار اعداد حقوق و دستمزد غیرکشاورزی، نرخ EUR/USD را برای مدت کوتاهی افزایش داد، حرکت قوی دلار آمریکا توانست کنترل را به دست گرفته و به سمت بالاتری حرکت کند. به خاطر داشته باشید، زمانی که دلار آمریکا در برابر یورو در حال افزایش است، یورو در مقابلش در حال کاهش است.

ترید اخبار با اختیارات نامتعارف

یکی از پاسخ‌های بالقوه برای گرفتن شکست در نوسانات بدون مواجهه با ریسک معکوس، معامله با اختیارات نامتعارف است. اختیارات نامتعارف به طور کلی دارای سطوح مانع هستند و بر اساس این که آیا سطح مانع نقض شده باشد، سودآور یا غیرسود خواهند بود. پرداخت از پیش تعیین شده است و حق بیمه یا قیمت گزینه بر اساس پرداخت است. موارد زیر محبوب‌ترین انواع الگوها برای استفاده برای ترید اخبار منتشر شده است: Double one-touch option
One-touch option
Double no-touch option
Double one-touch option دارای دو سطح مانع است. هر یک از سطوح باید قبل از انقضا نقض شود تا این گزینه سودآور شود و خریدار پرداخت را دریافت کند. اگر هیچ یک از سطوح مانع قبل از انقضا نقض نشود، گزینه بی ارزش منقضی می‌شود Double one-touch option گزینه مناسبی برای معامله با انتشار اخبار است زیرا یک بازی غیر جهت دار خالص است. تا زمانی که سطح مانع شکسته شود  حتی اگر قیمت بعداً تغییر کند پرداخت انجام می‌شود. One-touch option تنها دارای یک سطح مانع است که به طور کلی آن را کمی‌ارزان تر از Double one-touch option می‌کند. همین معیار صادق است پرداخت فقط در صورتی انجام می‌شود که مانع قبل از انقضا نقض شود. این گزینه خوبی برای خرید است اگر واقعاً نظر دارید که آیا این عدد قوی‌تر یا ضعیف‌تر از پیش‌بینی اجماع بازار خواهد بود. گزینه‌های ارزها جایگزین مناسبی برای کسانی است که اهمیتی نمی‌دهند قبل از اینکه ببینند قیمت نقدی در جهت دلخواه خود حرکت می‌کند، در بازارها تحت تاثیر نوسانات بی‌رویه قرار بگیرند.

انواع مختلفی از گزینه‌های ارز از طریق تعداد انگشت شماری از کارگزاران فارکس در دسترس است.

Double no-touch option دقیقاً برعکس Double one-touch option است. دو سطح مانع وجود دارد، اما در این مورد، هیچ یک از سطوح مانع نمی‌توانند قبل از انقضا نقض شوند
در غیر این صورت پرداخت اختیار انجام نمی‌شود.
این گزینه برای معامله‌گران خبری که فکر می‌کنند انتشار اقتصادی باعث شکست شدید جفت ارز نمی‌شود و به دامنه تجارت ادامه می‌دهد، عالی است.

کلام آخر

بازار ارز به ویژه مستعد تحرکات کوتاه مدت است که به دلیل انتشار اخبار اقتصادی از ایالات متحده و سایر نقاط جهان ایجاد می‌شود. اگر می‌خواهید اخبار را با موفقیت در بازار فارکس معامله کنید، چندین ملاحظات مهم وجود دارد: دانستن اینکه چه زمانی گزارش‌ها مورد انتظار هستند،
درک اینکه کدام نسخه‌ها با توجه به شرایط اقتصادی کنونی مهم‌تر هستند و البته، دانستن اینکه چگونه بر اساس این داده‌های متحرک بازار معامله کنید.
تحقیقات خود را انجام دهید و از اخبار اقتصادی مطلع شوید و شما نیز می‌توانید از مزایای آن بهره مند شوید.

برای مشاهده سایر مقالات اینجا کلیک کن!